пʼятниця, 15 грудня 2017 р.

Проект професійного розвитку для вчителів іноземних мов




8 грудня 2017 року на базі Луганського ОІППО відбувся обласний навчально-практичний семінар  «Методичні прийоми та технології, спрямовані на формування навичок критичного мислення» в рамках проекту професійного розвитку «Формування навичок критичного мислення на уроках іноземної мови». Девізом проекту стали слова Конфуція: «Learning without thought is labor lost; thought without learning is perilous» («Навчання без міркування – даремне; міркування без навчання – небезпечне»).
Сьогодення вимагає змін у традиційних методах роботи з учнями. Інтелектуальний розвиток особистості визначається в наш час не обсягом знань, які утримуються в пам’яті, а готовністю людини до відбору необхідних знань шляхом критичного аналізу, осмислення інформації та вмінням самостійно ухвалювати рішення. Саме через це розвиток критичного мислення є невід’ємною частиною модернізації сучасної школи загалом та оптимізації навчання англійської мови зокрема. Актуальність теми проекту професійного розвитку обумовлена практичною потребою суспільства в особистості, що володіє певними якостями мислення. Ця потреба заснована на розвитку тенденції просування країни до вільного суспільства, якому відповідає вільна творча особистість.
Із теоретичними та практичними аспектами розвитку критичного мислення на уроках іноземних мов учасників проекту професійного розвитку познайомили Олена Нікітченко, старший викладач кафедри соціально-гуманітарних  дисциплін та методики їх викладання Луганського ОІППО та  методист кафедри соціально-гуманітарних  дисциплін та методики їх викладання Луганського ОІППО Ольга Тарасова. Викладачі іноземних мов відпрацювали вправи для розвитку навичок  критичного мислення «Кошик ідей», «K-W-L Charts», «Тонкі/товсті питання» «Алфавіт», «What’s My Word?», познайомились із інтерактивною системою запису для ефективного читання і розмірковування «INSERT/ІНСЕРТ». Педагоги розглянули проблемні (і не тільки) питання, приміряючи по черзі шість різних капелюхів, які символізують різні типи мислення: білий – аналітичне мислення, червоний – емоційне мислення, чорний – критичне мислення, жовтий – позитивне мислення, зелений – творче мислення, синій – формувальне (оцінне) мислення або мислення про мислення за технологією «Шести капелюхів» Едварда де Боно.
Своїми наробками щодо застосування критичного мислення на уроках іноземної мови поділилися вчителі ЗНЗ області: Єресько Світлана Іванівна (Попаснянська багатопрофільна гімназія №25 Попаснянської районної ради Луганської області),  Єресковська Віра Олександрівна (Біловодська гімназія), Черевата Олена Володимирівна (Старобільська загальноосвітня школа І ступеня №2 Старобільської районної ради Луганської області) та вчителі англійської мови спеціалізованої середньої школи №17 І-ІІІ ступенів з поглибленим вивченням іноземних мов м. Сєвєродонецька Луганської області Бережна Олена Анатоліївна, Гавриленко Оксана Вікторівна та Пивоварова Олена Володимирівна.

Підсумки заключного етапу проекту професійного розвитку вчителів «Формування навичок критичного мислення на уроках іноземної мови» підвела Олена Нікітченко. Вона зазначила, що інструментів  для розвитку критичного мислення сьогодні відомо набагато більше. Їх можна легко знайти в інтернеті, або ж придумати самостійно. Важливо при цьому пам’ятати, що розвивати критичне мислення – це значить вчити дітей не тому, що вони повинні думати, а як вони мають думати – розвивати навички аналізу, синтезу, пошуку та переосмисленню інформації, навчити ставити перед собою додаткові питання, знаходити нестандартні рішення, аналізувати свої вчинки та дії. І чим більше поле для самостійних думок та дій (з правом на деякі помилки в процесі засвоєння нових знань) отримають учні – тим ефективнішим буде навчання.







Немає коментарів:

Дописати коментар