неділю, 22 березня 2020 р.


МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ЛОІППО ЩОДО ВИКЛАДАННЯ ІНОЗЕМНИХ МОВ У ЗАКЛАДАХ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ В УМОВАХ КАРАНТИНУ



Ольга Тарасова – методист (іноземні мови)

кафедри соціально-гуманітарних дисциплін та методики їх викладання ЛОІППО

 


Відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України № 406 від 16.03.2020 року «Про організаційні заходи для запобігання поширення короновірусу COVID-19» та з метою організації та проведення занять, а також забезпечення неперервності освітнього процесу в період карантину вчителям іноземних мов рекомендується проводити заняття в режимі дистанційної підтримки освітнього процесу.
Дистанційне навчання це форма навчання з використанням комп’ютерних і телекомунікаційних технологій, які забезпечують інтерактивну взаємодію вчителів та учнів на різних етапах освітнього процесу, а також самостійну роботу з матеріалами інформаційної мережі.

Для організації освітнього процесу з іноземних мов у дистанційній формі вчителю необхідно:

1.      Відповідно до календарно-тематичного плану визначити теми, які учні можуть опанувати самостійно, і ті, які потребують детального опрацювання; унести відповідні зміни в календарно-тематичний план.

2.       Надати учням (батькам):
список тем, які необхідно засвоїти під час карантину;
завдання та терміни їх виконання;
посилання на електронні ресурси, рекомендовані для вивчення;
дати та час проведення вебінару (за умови проведення);
адреса електронної пошти закладу освіти або вчителя, куди потрібно надіслати результати виконання практичної роботи.


3. Обравши відповідно до мети уроку необхідні ресурси, учителю потрібно створити матеріали до уроку, який буде містити посилання на рекомендовані ресурси (пам’ятайте, що вчитель несе особисту відповідальність за надані учням матеріали для опрацювання під час будь-якого уроку, зокрема й за дистанційною формою, і має особисто перевірити всі посилання). До матеріалів уроку потрібно додати завдання практичного спрямування, які дають можливість учням краще зрозуміти навчальний матеріал та слугуватимуть формуванню життєвих компетентностей.

4. Учитель може надати необхідні для опрацювання матеріали у вигляді тексту лекції та презентації до неї; відеолекції; відеоматеріалу, спрямованого на постановку завдання та пояснення його виконання; завдання та питання до наданих матеріалів (як у текстовій, так і у формі тесту) та розмістити їх на офіційному сайті школи, власному блозі або в інші, зручні для вчителя та учнів, способи. Про обрані способи спілкування з учнями під час карантину повідомити адміністрацію закладу освіти.
Сервіси, за допомогою яких можна організувати дистанційне навчання:
LMS (Learning management system – система керування навчанням) наприклад Moodle, який можна безкоштовно налаштувати на вебсервісі https://www.gnomio.com/
Google Classroom (https://classroom.google.com/) – безкоштовний сервіс Google, за допомогою якого можна організувати дистанційне навчання з використанням сервісів Google (Диск, Форми, Документи, Таблиці, Презентації, Blogger, Youtube, Hangouts)
Zoom (https://zoom.us/) – сервіс, за допомогою якого можна організувати безкоштовну (на 40 хвилин) онлайн-конференцію з кількістю до 100 учасників.

Також здійснити освітню взаємодію можна за допомогою онлайн-інструментів:

  • електронної пошти (передавання текстів, графіків, аудіо- та відеофайлів);
  • Facebook (створення закритих груп, виконання завдань, розв’язання навчальних проблем, обмін інформацією);
  • Viber, WhatsApp, Telegram (створення закритих груп, виконання однакових завдань, розв’язання навчальних проблем, обмін інформацією);
  •  блогів (форма спілкування, сприяє розвитку мовленнєвих навичок);
  • форумів (форма спілкування, зокрема дистанційного, за наявності модератора);
  • чатів (засіб оперативного спілкування; різновиди: текстовий, голосовий, аудіо- / відеочат та ін.).

Існує чимало програм, що дозволяють вчителю створити завдання перевірки знань – Classtime, Kahoot, Quzizz та інші. Більшість з таких програм мають мобільні версії, тож сам процес вирішення тестів зручний і цікавий. Усі учасники освітнього процесу при цьому мають змогу активно взаємодіяти, слідкувати за виконанням завдань, бачити коментарі й оцінювати прогрес кожного учня.
Учителям англійської мови, які викладають у початковій школі, можна використовувати аудіододатки, інтерактивні онлайн-додатки до підручників, за якими навчаються учні. У зручний для вчителя та учнів спосіб можна надіслати завдання та додати короткі відео (це можна зробити з будь-якого сучасного мобільного пристрою) з поясненням нового матеріалу, інструкціями до наданих завдань та прикладами виконання.
Також учителям, які навчають учнів початкової школи, слід пам’ятати, що «формування первинних навичок письма в 2 класі відбувається на основі відтворення зразків, заповнення пропусків у словах та реченнях, підписів малюнків, заповнення таблиць та схем словами, складання й запису речень за аналогією, написання елементарних повідомлень за зразком. Цьому мають сприяти завдання та вправи з підручника та зошита, а також діяльність, представлена у вигляді міні-проектів» (додаток до листа Міністерства освіти і науки України від 01.07.2019 р. № 1/11-5966 «Щодо методичних рекомендацій про викладання навчальних предметів у закладах загальної середньої освіти у 2019/2020 навчальному році»); надавати учням завдання, відповідні віковим особливостям, та не перевантажувати учнів письмовими завданнями.
Слід пам’ятати, що своєчасний зворотний зв’язок від учителя – це ключовий елемент будь-якого навчання, і зокрема дистанційного. Якщо учні не розуміють тему, виконують завдання з великою кількістю помилок, не розуміють, як виконати завдання, учителю слід надати роз’яснення, уточнювальні інструкції, навести приклади, надати додаткові матеріали, провести онлайн-консультацію.


ПЕРЕЛІК ЕЛЕКТРОННИХ РЕСУРСІВ ДЛЯ ВЧИТЕЛІВ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ

1.      https://learnenglishkids.britishcouncil.org/?_ga=2.94319453.1994849914.1584895643-1157648501.1570524035 – різноманітні матеріали для роботи з учнями початкової школи

2.      https://learnenglishteens.britishcouncil.org/?_ga=2.174472546.1994849914.1584895643-1157648501.1570524035 – різноманітні матеріали для роботи з учнями середньої та старшої школи

3.      https://www.teachingenglish.org.uk/?_ga=2.140464755.1994849914.1584895643-1157648501.1570524035 – матеріали для вчителів англійської мови

4.      https://www.goethe.de/ins/ua/uk/spr/unt.html – матеріали для вчителів німецької мови (є матеріали для молодших школярів та для підлітків)

5.      http://elt.dinternal.com.ua/pidgo tovka-do-zno-2019 – підготовка до ЗНО–2018 з Dinternal Education

6.      http://znoclub.com/angliyska-mova.html підготовка до ЗНО

7.       https://zno-ua.net/lesson/english підготовка до ЗНО

8.      http://subject.com.ua/zno.html підготовка до ЗНО

9.       http://subject.com.ua/english/zno_2017/index.html підготовка до ЗНО

10.  http://subject.com.ua/english/zno/index.html- підготовка до ЗНО

11.  https://zno.osvita.ua/english – підготовка до ЗНО з англійської мови

12.  https://zno.osvita.ua/german – підготовка до ЗНО з німецької мови

13.  https://www.znonasharu.org.ua/nimetcka-mova2018 – підготовка до ЗНО з німецької мови

14.   http://osvita.ua/test/training/5193 – підготовка до ЗНО з французької мови

15.  http://listenaminute.com – аудіювання з англійської мови

Немає коментарів:

Дописати коментар